Vergroot je de kans op succes met het curriculum All About Strategy
Binnen de healthcare (farmaceutische) industrie wordt veel tijd besteed aan het maken van plannen. De vraag die vaak wordt gesteld is: Wat komt er eigenlijk van die plannen terecht en hoe nuttig is de tijdsinvestering in het maken van die plannen? Het curriculum All About Healthcare Strategy gaat ertoe bijdragen dat je volmondig “JA” kan antwoorden op de vraag of het maken van plannen toegevoegde waarde heeft en zal er ook voor zorgen dat de plannen spot-on zijn en dus geïmplementeerd gaan worden!
All About Healthcare Strategy is het complete strategy curriculum wat de deelnemers meeneemt van het allereerste begin: de analyse van de wereld waarin je speelt – helemaal tot het eindproduct een waardevol executieplan.
De opzet is nadrukkelijk cross-functioneel en alle stappen van een gedegen strategie komen aan bod inclusief de bijbehorende toolbox. Uiteraard is er oog voor de theorie, maar zal er ook veel gebruik worden gemaakt van voorbeelden, discussies en workshops. Alles is direct toepasbaar. Kortom dit is het curriculum voor iedereen die het complete strategische overzicht wil hebben en direct kunnen toepassen. Dit kan op individueel niveau maar zeker ook op (brand) team niveau.
Voor wie is dit curriculum?
Dit curriculum is relevant voor iedereen die zich met strategie en strategische planning bezighoudt, ongeacht ervaring. Uiteraard sluit het goed aan bij marketingfuncties, maar het curriculum is ook uitermate geschikt voor medical affairs, sales en market access. Naast deze “traditionele” brandteam rollen, is er ook aansluiting voor functies die vanuit een matrix structuur betrokkenheid hebben op het brand/customer plan.
Het is extra interessant en mogelijk om als brandteam deel te nemen. Het team-proces zal leiden tot een zichtbare verbetering van het aankomende plan. Voor teams zijn er speciale tarieven.
Aan het eind van het curriculum hebben de cursisten:
- Kennis en inzicht in de diverse beschikbare strategische tools en kunnen ze de juiste toepassing kiezen en implementeren
- De mogelijkheid om een strategisch planningsproces te leiden en uit te voeren tot het niveau van een tactisch plan inclusief meetbare doelstellingen
- Inzicht in het overkoepelende belang van een strategisch plan en de cross-functionele componenten en daarmee hoe het strategisch plan kan worden ingezet in leadership discussies
TEKST
Vorm
- 3 klassikale dagen & online ondersteuning (inclusief consultering)
- De dagen zijn opgebouwd vanuit een theoretisch fundament
- Daarnaast wordt er continue een verband gemaakt met de praktijk via voorbeelden, workshops en discussie & stellingen.
- Er is geen standaard huiswerk voorzien, wel worden de deelnemers geacht om met het geleerde aan de slag te gaan in de dagelijkse werkzaamheden
Voor meer informatie en details over het programma, download de one pager hieronder.
Heeft u interesse in het volgen van het curriculum? Vraag hier uw offerte aan.
Wilt u meer informatie over het curriculum ontvangen zodat u op de hoogte gehouden wordt van de laatste ontwikkelingen rondom het curriculum of wilt u zich inschrijven? Stuur dan een email naar training@smelt.nl of bel naar +31(0)35 – 543 00 21
Trainer
De trainer voor dit curriculum is Marius Hooft.
Marius heeft 20 jaar ervaring in de farmaceutische industrie bij verschillende bedrijven in verschillende rollen en verschillende geografische scopes. Sales, Marketing, Medisch, Omnichannel en operations zijn enkele van de expertise gebieden. Omdat hij gewerkt heeft in de Nederlandse markt, maar ook op een Europees kantoor en in een corporate rol, is hij in staat om de strategie vanuit diverse perspectieven te belichten.
Daarnaast is Marius een geboren trainer. Als deelnemer heb je geen besef van tijd en voor je het weet is de dag voorbij en ga je naar huis met kennis waarbij je de linken met de praktijk hebt ervaren. Soms kan het wat gaan duizelen maar meestal wordt er gelachen.
Kortom een feest om deel te nemen!