Van strategie tot executie
Binnen de farmaceutische industrie heb je, ongeachte je functie, te maken met de strategie van het product en implementatie ervan. SMELT Academy biedt naast het All About Strategy curriculum [link naar AAS] , verschillende losse modules aan die zich richten op onderdelen van het strategische plan en het tactische plan. Deze modules geven naast een theoretisch kader veel handvatten om direct toe te passen op het eigen portfolio.
Modules
De modules kunnen op maat worden gemaakt, afhankelijk van de specifieke behoefte. Enkele voorbeelden van de mogelijke onderwerpen zijn:
- Ken je klant, omgeving en product
- Heart en brains; zoek naar een belief-shift
- Keuzes maken: de SWOT analyse
- Van analyse naar strategie (Value proposition, positioning en Critical Success Factors of Objective Key Results).
- Omnichannel implementatie plan (customer segments, journeys, channel mix, content en meten)
Maatwerk & In-company
Alle modules kunnen worden aangepast aan de specifieke behoefte die er speelt. Bij voorkeur wordt er toegewerkt naar een praktische implementatie. Met andere woorden; er wordt echte casuïstiek gebruikt om aan het einde van de training een stap verder te zijn in het strategische/implementatie plan.
Verder kan er in functionele teams worden gewerkt maar is het zeker ook een optie om juist cross-functioneel aan de slag te gaan. De trainers vanuit SMELT Academy hebben veel ervaring in vanuit diverse functies en kunnen zich dus altijd verplaatsen in de specifieke behoefte die er leeft.
Heb je interesse? Wil je weten hoe een module jouw team kan helpen? Neem dan contact op, we helpen je graag verder.